• یکی از برندهایی که در سال های اخیر به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است، لاستیک واریور است که با بهره گیری از مواد با کیفیت، فناوری پیشرفته و دانش فنی یکی از تایرساز های برتر دنیا برند میشلن، طراحی و تولید شده است.
  • رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.
  • شاخص بار تایر یک عدد اختصاص داده شده است که مربوط به حداکثر وزنی است که یک تایر می تواند به طور ایمن تحمل کند.

خودرو خود را برای پاییز آماده کنید


هوای سرد و تغییر در الگوهای آب و هوا می تواند بر عملکرد خودروی شما تأثیر بگذارد. همانطور که ماه شهریور کم کم به پایان می رسد هوا هم رفته رفته سرد می شود و این یعنی زمان آن رسیده که ماشین خود را برای فصل های پاییز و زمستان آینده آماده کنید.

دلایل کاهش طول عمر لاستیک


با گذشت زمان، لاستیک های خودرو فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. برخی از عادات رانندگی باعث تسریع سایش تایر، کاهش طول عمر لاستیک و نیاز زود هنگام به تعویض تایرها می شوند. برای افزایش طول عمر لاستیک‌ها، بهبود مهارت‌های رانندگی و به حداکثر رساندن ایمنی در جاده حائز اهمیت می باشد.

تأثیرات آب و هوا بر روی فشار لاستیک خودرو


با تغییر فصول و نوسان دما، ممکن است فشار تایرها تغییر کند و این تغییرات منجر به تورم بیش از حد یا کم باد شدن لاستیک‌های شما بشود.اگر می خواهید لاستیک‌های شما، هندلینگ لازم ، کشش و دوام مناسب را داشته باشند، باید فشار هوای کافی تایرها را مرتب بررسی و حفظ کنید.

چرا نباید با لاستیک پنچر رانندگی کنیم؟


می توان گفت پنچر شدن لاستیک می تواند تجربه ترسناکی باشد و یا حتی یکی از بدترین کابوس های رانندگی باشد که بنا به هر دلیلی ناگهان اتفاق می افتد. به هر حال باید توجه داشت، اگرچه نمی توان از پنچر شدن لاستیک جلوگیری کرد اما، با رعایت چند نکته می توان از خطرات ناشی از آن پرهیز کرد.

نکات مهم رانندگی در هوای بارانی


رانندگی در هوای بارانی و جاده های لغزنده، خطرناک است و می تواند یکی از سخت ترین موقعیت هایی باشد که راننده با آن مواجه می شود که خوشبختانه با آمادگی و حواس جمعی و اطمینان از سالم بودن تجهیزات خودرو در لحظه می توان از این امر جلوگیری کرد.

راهنمای نهایی خرید لاستیک


از آنجایی که تایرها تنها راه ارتباطی خودرو با جاده هستند، نقش مهمی در حفظ امنیت شما و مسافرانتان دارند اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. اگر برای خرید لاستیک اقدم میکنید قبل آن باید به این نکته ها توجه کنید:

نکات مهم برای رفت و آمدهای روزانه با خودرو


خیلی از ما بطور روزانه برای رفتن به محل کار و یا انجام کارهای روزانه مجبور به این هستیم تا با خودروی خود مسافتی را چه کوتاه و چه طولانی طی کنیم. رفت و آمد می تواند استرس زا باشد چون همیشه در تلاش برای گیر نکردن در این ترافیک هایی که این روزها گریبان ما را گرفته است، هستیک که سروقت به محل کار و یا مقصد موردنظرمان برسیم.

چگونه باد لاستیک خودروی خود را چک کنیم ؟


همانطور که همیشه به آن اشاره شده ، لاستیک از تجهیزات اساسی هر خودرویی است که توجه به آن می تواند ایمنی شما را بالا ببرد و در هزینه ی شما نیز صرفه جویی کند. در مقاله ی نکات مهم درباره اهمیت لاستیک در ایمنی و کاهش مصرف سوخت درباره ی این صحبت کردیم که تنظیم بودن باد لاستیک می تواند نقشی اساسی در ایمنی سرنشینان و مصرف سوخت شما داشته باشد.

نکات مهم اهمیت لاستیک در ایمنی و مصرف سوخت که باید بدانید


لاستیک ها تنها بخشی از خودرو هستند که تماس مستقیم با جاده دارند و بر روی فرمان پذیری خودرو، سواری، ترمز و ایمنی شما تأثیر می گذارند. برای عملکرد بهینه لاستیک‌ها باید باد، عمق آج و بالانس مناسبی داشته باشند. به همین دلیل چک کردن لاستیک های خود به طور منظم گام مهمی در حفاظت از ایمنی و سرمایه گذاری خودرو شما است.

چگونه باد صحیح تایر را برای خودروی خود پیدا کنم؟


نگهداری لاستیک یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید از نظر ایمنی و هزینه برای خودروی خود انجام دهید.  ساده ترین راه برای مراقبت از لاستیک های خود که سریع و ارزان است: حفظ باد صحیح لاستیک است.

علل و انواع آسیب لاستیک


تایر‌ها می تواند به دلایل مختلف آسیب ببینند، می تواند بدون این که راننده بلافاصله آگاه شود مشکلی رخ دهد. شایع ترین انواع آسیب های پیش آمده در تایر سوراخ، بریدگی، ضربه، ترک، برآمدگی و سایش نامنظم است. در این بخش علائم و نشانه ها را برای کمک به شما در تشخیص این مشکل توضیح خواهیم داد

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد


به گفته وزارت انرژی ایالات متحده ، اطمینان از اینکه لاستیک ها همیشه دارای باد مناسب باشند، می تواند مصرف سوخت را تا 3 درصد کاهش دهد ولی در صورتی که لاستیک ها کم باد شده باشند می توانند به ازای هر 1PSI افت فشار ، 0.2 مصرف سوخت را افزایش دهند.

چند نکته برای حفظ ایمنی و سلامت لاستیک خودرو


رانندگی علاوه بر اینکه لذت بخش است ، یکی از پر خطر ترین کارهایی است که در زندگی انجام می دهیم. ما به چهار لاستیک خودرو خود اعتماد می کنیم تا بتوانیم در جاده ها ایمن حرکت کنیم. بنابراین حفظ سلامت لاستیک بسیار مهم است! مهم است که از سالم بودن لاستیک های خود اطمینان حاصل کنید و برای تضمین سلامتی آنها ، چندین کار مانند: حفظ فشار (باد) مناسب لاستیک ، بررسی آج ، بالانس بودن آن ، چرخش و جابجایی منظم لاستیک و رانندگی متمدنانه وجود دارد که می تواند به حفظ سلامتی تایرهای خودروی شما کمک کند.

self inflating tire چیست؟


"SIT" مکانیزمی است که در آن از انرژی خودِ چرخ برای باد کردن لاستیک (تایر) ها استفاده میشود برای بیشتر آشتا شدن مطالعه برفرمایید

علل لرزش خودرو


لرزش درخودرو از چند جهت مشکل‌ساز است و لرزش در خودرو باعث هدر‌رفتن انرژی می‌شود برای اطلاعات بیشتر مطالعه بفرمایید

چرا مراقبت از لاستیک مهم است؟!


لاستیک ها تنها راه ارتباطی خودرو با جاده ها هستند، از این رو نقش مهمی را در حفظ سلامت و ایمنی سرنشینان ایفا می کنند. بخش قابل توجه ای از تصادفات جاده ای به دلیل مشکلات مرتبط با لاستیک رخ می دهند.

نقش والو (والف) در تایر


وجود والو چه فایده ای دارد؟! با وجود والو این اطمینان حاصل می شود که فشار باد داخل لاستیک محفوظ می ماند.

زیادی باد نزنیم!


همانطور که کم بادی لاستیک مشکل آفرین است، پربادی آن نیز خطرناک می باشد بیشتر بدانید

تایرهای ران فلت پیرلی (Pirelli)


در چند سال اخیر صنعت خودرو سازی بسیار مورد توجه سرمایه گذاران و سهام داران قرار گرفته است. وجود آنها کمک شایانی به رشد این صنعت کرده است. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین اجزای خودرو لاستیک می باشد.

مزایا و معایب استفاده از باد نیتروژن در لاستیک


دیگر میدانیم که تنظیم بودن فشار باد لاستیک چقدر مهم است تنظیم بودن باد لاستیک باعث کاهش خیلی ازهزینه ها می شود و در نهایت باعث ایمنی بالاتر نیز می شود. چند سالی است که در کشورما نیز استفاده از گاز نیتروژن به جای باد معمولی رواج پیدا کرده است.

چرا لاستیک دست دوم نخریم؟!


به چند دلیل لاستیک دست دوم نخرید

  • قبلی
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • بعدی
مقایسه 0